Sunday, May 15, 2011

Review Drama Korean; My Girlfriend is a Gumiho

Salam.


Hello young ladies and pretty boys.

Semasa ku tulis entry neyh, ku suda habis menonton drama My Girlfriend is a Gumiho. Setelah beberapa jam menumpahkan air mata, pergelutan dengan bantal, akhirnya tamat sudah 16 episode.

Apa yang korang nak tahu pasal drama ney. Sini ku nak cerita sket even though dah lama drama neyh habis. Maybe tahun lepas. Okay back to the track.

Drama neyh mengisahkan seorang jejaka Cha Dae Woong yang nak jadi action artis tetapi dihalang oleh atuknya. Atuk neyh nak hantar dia kat sekolah biasa tapi Dae Wong terlepas dan nasibnya malang bila dia tersangkut di sebuah temple yang menyebabkan dia telah membebaskan Gumiho (musang sembilan ekor) yang terperangkap di sebuah lukisan selama 500 tahun. Sebagai balas budi, Gumiho telah memberikan beadnya pada Dae Woong yang hampir mati akibat terjatuh gaung. Sebagai pertukaran untuk menjadi manusia, Gumiho meminjam tubuh Dae Woong untuk menyimpan beadnya manakala Dae Woong menggunakan bead tersebut untuk menjadi artis. Selama 100 hari kontrak mereka, Gumiho tersebut jatuh hati pada Dae Woong dan rela mati selepas tahu bahawa Dae Woong akan mati jika Gumiho mengambil bead tersebut cukup 100 hari kemudian. Pada hari ke-50, Gumiho mengambil semula beadnya tetapi selepas Dae Woong mengetahui Gumiho akan mati, dia mengambil semula bead tersebut dan melalui hari-hari terakhir bersama Gumiho. Pada bulan mengambang seterusnya, iaitu selepas kesembilan-sembilan ekor Gumiho hilang, Gumiho tersebut mati. Kesudahannya, lihat sendiri (;

Korang patut tengok drama neyh kalu korang ...
  1. suka drama yang supernatural, lucu and sedih.
  2. suka tengok pelakon korea yang comey tahap gaban.
  3. peminat cerita korea.
  4. nak happy ending.
Korang tak patut tengok drama neyh kalu korang ...
  1. tak suka menangis.
  2. suka movie berbanding drama.
  3. seorang yang gay/lesbian.
  4. suka sad ending.
who didn't know rain fox.
Gumiho; Why it is moving? Dae Woong!
Dae Woong; Regardless what she doing. I don't care.
Because of her, I'm unlucky. It's be okay. Send anywhere
her as long she not here.
Gumiho; He abandoned me. He promised. *cried
Dae Woong; It's raining. 
Flashback Gumiho; If its raining in clear day, it's mean that
I'm crying because I'm sad.



Note;
telling the true; ku menangis.

No comments:

Post a Comment