Wednesday, November 27, 2013

hari jubah

selamat petang.

setelah sekian lama akhirnya ku terasa nak membuka kembali blog ini. rasanya sebab ku nak menghabiskan masa, mostly sebab ku ada banyak masa nak dihabiskan.

well, baru-baru neyh ku berbaik hati menemani mak su ku ke majlis konvo beliau. (actually ku rasa tak baik menolak kalau orang dah ajak). dan sebab ku baik hati even time tu ku baru abeh exam final&kami dapat cuti 5 hari. tapi takpaa, sebab parents i datang kl.

the most annoying part is ku dapat masuk dalam dewan konvo tu dan ku tak rasa yang ku akan masuk lagi dalam dewan untuk apa-apa knovo lepas neyh. ya Allah, bapak bosan.

dan disebabkan mak su sngat nak bunga konvo tu (she said something like, "mak su bukan selalu konvo, kak.") so, ku sekali lagi dengan baik hati beli larh bunga konvo dekat dia.

nampak tak kecomelan bunny tu????
dannnn, selepas 2 jam berada dalam dewan akhirnya dapat jugak ku kuar bersama-sama nenek ku dari tempat yang sangat sesak tu, sekali lagi ku ulang, ku taknak dah ke dewan konvo. sesi mengambil gambar pun bermula.....



i think thats all kot. bagi ku lepas neyh ku takmau dah g konvo dah dan ku gtau ibu ku "ibu, takpa ka kalau tak pi konvo. cam malas jaaa." and she said something like, "ikut suka hatii larh, hang punya konvo."

Tuesday, August 14, 2012

bukak posa ?

Salam.



Moshi moshhhh !!


*via texting
This is me. This is my dad.

Salam, Abah. Kita bukak posa kat mana hari neyh?

Kat pizza hut. Guna duit kakak.

Tak mau kak. Abah, mai amek kak.

Ok.



Nota kaki; beliau adalah abah yang terbaik. mentang3 hari neyh masuk elaun (;

Monday, August 6, 2012

bila tak dapat ais krim

Salam .

Kesajaan ku di sini adalah untuk letak satu video yang berjaya menarik minat ku (;
MASHUP TIME !!!!!!!!!!!!!!!!!!



Nota kaki; Tahniah DLCW kerana mengharumkan nama Malaysia . Silver in your hand, Gold in our heart .

Monday, May 7, 2012

kembali.

Salam.



Dah lama tak bukak blog. Tetiba rasa rindu lalu saya pun merajinkan diri ke sini dan menulis. Di saat saya menulis blog ini, ada dua cicak sedang berlegar-legar di meja study saya. Memang nahas kau cicak.

Dan sebenarnya esok saya ada exam akhir sem tapi kemalasan melanda diri. Sebab lain saya tak study adalah kerana room mate saya yang satu sem dengan saya sedang enak dibuai mimpi. Hahah, diorang pelajar cemerlang kalau nak dibandingkan dengan saya.

Doakan yang terbaik untuk saya ya (;


Nota kaki; first time ber"chatting" dengan secret admire dan rasa nak kacau dia lagi .

Saturday, February 25, 2012

i'm reading prologue

Salam .

Moosh moosh .

Seperti tajuk post neyh, yeah, ianya berkenaan tentang buku. Well I'm reading a book not a food even you can try to read a person. Or something like the founding of the mountain and got the little pounding heart with pouting mouthing .

Great now I'm as insane as the mad hatter because I'm currently reading this book.

Alice's Adventures in Wonderland by Lewic Carroll .


It's a nice and classic story indeed. I suggested you read the book. Well, I guess everyone knew this story about Alice's adventures but for some reasons it's good for you to read. Almost known, the story Alice's Adventures in Wonderland by Lewis brought to super-awesome movie Alice in Wonderland by Tim Burton. It's a fantastic movie (;

If you never know this story or even see it, but even worse not to hear it somewhere, I wanted to ask you one question, "Where have you been in this entire time ?!"

Actually, my original planned was to buy Alice's Adventures in Wonderland and Through Looking the Glass and What She Found There by Oxford Classic, but I guess Kinokuniya not the book store that has everything. So I ended up bought the Alice's Adventures in Wonderland instead of  Alice's Adventures in Wonderland and Through Looking the Glass. So, till next month.

Last but not least, I'm enjoyed the story so far.


Nota kaki; bila baca buku yang tak berkaitan dengan pelajaran adalah sangat best (;

Wednesday, February 22, 2012

when my spirit in fire !

Salam.

Moshi moshi !

Lama tak dengar cerita. Al-maklumlah, broadband ku dan kena potong. Hahaha. #Akibat tertunggak (;

Namun, akhirnya ku berjaya mencuri line dari Hotel Putra, bersebelahan Hospital Pusrawi dan berhadapan dengan IJN neyh. Ohhh, ku bagitahu neyh sebenarnya nak ajak korang sesama online free larh. Baik kan ku.

Dengan itu, saya nak bagitahu dua benda. First, ku sebenarnya dah jatuh hati dengan satu melody tone neyh. Yup, bukan muzik jiwang or gempak dengan suara yang bukan-bukan tu. Tapi satu melody dari melody box. Tajuk dia Lacie (;


Then the second one are, saya sudah meminati dua jenis accessories yang agak unik. Well, in my eyes larh. They are pocket watch and melody box. Dan berharap agar satu hari nanty dapat jumpa gabungan keduanya iaitu pocket watch melody. Rasanya ada ke tak yek diorang jual bendalah neyh kat Malaysia ?

Vintage Melody Box


Vintage Pocket Watch

Dan yeah, ku sangat suka bendalah neyh. Can't wait to have it in my collections. Btw, sejak bila pulak ku ada collections. Takpelah, jadikan ini collection pertama ku. Oh, tadi kan ku da kata gabungan keduanya. Dan ku google, akhirnya jumpa (; #Tahniah, tahniah

Pocket Watch with melody
Agak menarik kan. Pocket watch neyh bila kita buka, melody dia on. Ku nak sangat. Tapi kena beli kat luar negara larh, kat Jepun. Tapi shipping kay ! Kalu kat Malaysia, ku tak pastilarh ada ke tak sebab errmmm, Malaysia kan. Faham-faham jelah. About the price, RM 731.93. Hahaha. #Tunggu ku keja larh jawabnya!


Nota kaki; That's all from me (; Wish me all the best on my Ujian Amali berterusan. Thanks.

Friday, February 3, 2012

warm up ,

Salam.
Minah! Ko suka bunga kan? This special for you
Thanks (;

Hello guys.

Setelah hampir sebulan, yeah I'm back *Tepuk tangan ramai-ramai sebab tak dak sapa pun nak jenguk hang punya blog larh.

Okay, shut up with that horrible words. Actually, yeah, ku nak umumkan blog ku dah bertukar wajah. Itu aja, hehe. Mesty kagum kan tengok blog ku. That's banner, perghhh! terbaek. Credit to Annie Lee tangkap candid.

Okay, terima kasih sekali lagi dan please tepuk tangan untuk dia jugak *Pewit!

Sekarang before ku jadi gila sorang-sorang atau meroyan, baik ku sto takat neyh. Oh, by the way "Annie! mana ko punya entry terbaru. Dok marah ku sebab tak update blog tapi boleh dia buat entry teaser pasal percutian kita kat-"

Oppppssssss! hampir terkantoi di situ. Next entry will be the awesome and great one. Love'ya!

Hahaha, okay gelak-gelak jugak tapi satu hari neyh ku hangin dengan budak sem 2 or 6 yang rety guna tile jubin untuk ABO grouping tapi tak rety nak simpan kat tempat asal balik. And the consequence, saya dimarah oleh guru kerana tak rety nak kemas barang and when I back up myself (more to shout back) mestylah cikgu marah kita balik yek.

That's the great things about teacher, never listen to what's student try to say. Thank you!

Note kaki; Maaf senior sem 6, tak turun masa perjumpaan tadi. Today is not my good day.

Tuesday, January 3, 2012

kembali ke sekolah

Salam .

Moossshh mooosshhh .

Hai adek-adek ! Macam mana dengan sekolah anda? Berjalan lancar? Tidak dibuli oleh cikgu? Mestilah tak sebab cikgu sekolah kan baik-baik~

Hahaha, memang best zaman sekolah dulu-dulu sebab kita budak-budak yang tak tahu apa-apa dan cikgu layan kita macam tu. Laenlah sekarang, kita tak tahu ka kita tahu ka diorang layan kita sama macam orang dewasa. Yela, student kolej dan Universiti mestilah kena layan jauh beza cam bebudak.

For example tadi kelas, memang ku tak paham sepatah haram cikgu tu ajaq. yelah, dahlar otak masih pikiaq pasai cuty lagi pastu mai-mai kelas kena belajar benda baru. tak ready lagi tau. Dah tu dia tanya soklan sem lepas, memang tak boleh belah sebab ku ngatkan masuk sem baru so study yang sem lepas punya tak payah da. Tapi memang jangkaan ku silap. Huhu

Okay, sebelum ku mula tertido sebab sembang pasai neyh pon buat ku ngantok baik ku publish dulu bendalah neyh.

Nota kaki; Da junior sem satu masuk bilik ku. kadang-kadang rasa tak best );

Sunday, January 1, 2012

my age ! may age !

Salam .

Moshi mooosshhh !

Semalam ku bertumblr sampai ke tengah malam. Yelah, even kat luar penuh dengan bebudak terencat yang sambut tahun baru dengan sambutan yang pelik-pelik tapi ku masih duduk tanpa hirau semua tu. Parents of mine should be proud to have such a good girl daughter.

Mestilah, sebab ku takdak pakwe yang ajak naik moto sesama, makan sesama, duduk sesama, tido sesama ... Errrrrrrr, out of topic .

Sebenarnya tadi ku bersembang dengan Ibu ku pasal umur. Korang pon sedar, da masuk tahun baru so umur pon makin meningkat kan. Okay, okay, memang bukan birthday hampa tapi kalu da anjak tahun umur pon beranjak lar. Macam ku, still tak terima kenyataan bahawa da makin ..... #ku tanak sebut perkataan tu!

Dahlar, ku tak suka sembang bab umur. huhu, nak layan anime (;


Nota kaki; download anime bebanyak untuk masa depan !!

formspring.me

Ask me questions about Food http://www.formspring.me/NadiahDalilah

Saturday, December 31, 2011

Broadband vs Wifi

Salam.
Hope next year bring me more joyful (; Amin

Moooosssshi mooossssshhh.

Huhu, berita gembira, guys!! Berita gembira bagi ku. Yahoooooooo!!! Akhirnya, Wifi rumah ku telah selamat dipasang. Yahhooo!!!#Please ignore this retard girl.

Petang tadi TM datang rumah ku, diorang setting semua bendalah untuk pasang wifi dan selepas kaki diorang menjejak luar pagar rumah ku. Ku terus melompat dan online. Hahaha, benda pertama ku buat ialah download anime-anime yang tersangkut hari tu.

Nak kata laju tu taklah sangat sebab yelah ku download 10 episode sekali harung. Hahaha, so jadi lambat jugalah akhirnya. Tapi tak selembab broadband ku. Mari kita buat perbandingan tentang anime yang ku download. Walaupun tak sama anime tapi MB dia lebih kurang sama. KOT =_______="

Menggunakan broadband Celcom #1

menggunak broadband Celcom #2

Menggunakan Wifi TM

Nota kaki; Okay, ku da mula gedik-gedik lompat atas kerusi sebab dapat download macam-macm (;

banner baru .

Salam.
thanks Allah because gave me such a wonderful friend (;
Nor Aini Mokhsin, thanks for being my best friend .

Hello best buddy .

Ku just nak bagitahu yang ku da buat banner baru . Besar kot gambar ku kat situ. Yang belah kanan tulah ku dan sebelah kiri tu pulak kawan baik ku, Aini. First time ku letak gambar sebesar alam camtu. Rasa cam nak bertanding dalam pilihan raya pulak.

Chantek tak ? *angguk-angguk =__________________="
Ku tengah promosikan diri neyh so ...... (isi dengan ayat anda sendiri)

Ku amek masa selama setengah jam tau. Lama jugaklah. Maklumaklah, ku masih baru dalam bendalah neyh so I need mooooorrrrrreeeeeee pppprrrrraaaacccctttttiiiiceeeee .#Anngap jelah ku wwwwwwwaaaaaaayy to far from amateur.

Tapi ku sangat berpuas hati dengan hasil yang tak seberapa neyh sebab kawan ku terharu . Tak caya ? Ku da sediakan bukti awal3 lagi. Hahaha.

Inil adalah perbualan kami =__________="


Nota kaki; Welcome "home", Ani ;p

Wednesday, December 28, 2011

kesabaran memuncak .

Salam.

Hello angry birds .

Hati ku tengah panas neyh sebenarnya. Tak tahu nak luah kat sapa. Yelah, sebab ku tak suka menyusahkan orang dengan problem ku #Every one has their own problems. I hate to burden their shoulder with my problems.

Kawan ku pernah bagitahu benda neyh kat ku ;
#Nadiah senyum ja selalu, macam tak ada masalah.
#Pandai Nadiah sorokkan masalah dengan senyum selalu.
#Hang neyh happy ja ku tengok. Macam orang takdak masalah.
#Kalau Nadiah ada masalah, bagitahu larh.

Ku highlightkan perkataan masalah tu sebab ku nak bagitahu korang yang ku pun ada masalah. Even ku senyum, ketawa, ku still ada masalah. Cuma ku tak tahu nak buat macam mana. Ku tak salahkan sapa-sapa dalam hal neyh tapi ku agak terasa bila orang anggap hidup ku tanpa masalah.

Dan ku agak marah, kecil hati bila orang cari ku tyme diorang ada masalah. Ku banyak kali dah jumpa spesies manusia macam neyh. Ku tak tahu diorang lahir kot mana yang mendatangkan hasil suka menyusahkan orang. Seriously, ku benci dengan spesies neyh. Bila susah baru ingat kawan tapi tyme senang. Engkau bersenang-lenang tak hirau pon kat orang yang tolong kau dengan masalah kau. Pepatah kata, buat baik dibalas baik tapi kau balas dengan tuba. Eh, ku boleh lar terima tuba dari tengok muka kau tau !

Lagi satu kaum ialah, outside like a saint but inside like a DEVIL. Ku baru berkenalan dengan kaum neyh start belajar kat kolej. Ku ingatkan hipotesis semakin tinggi seseorang itu belajar, semakin elok pekertinya tapi apakan daya. Jadi inversely proportional pulak. Makin tinggi belajar, makin huduh perangai ! Macam sial !!! #sila hiraukan bahasa kasar ku sebab ku memang tengah angin malam neyh. Yelah, muka suci ja kot tapi hati bukan main. Ku tak tahu lar tapi kebelakangan neyh ku memang panas dengan pompuan neyh. Macam nak block ja kat FB tapi kalu dah ngadap muka setiap hari, kang kecik hati pulak.

Last but not least, masalah dengan zombie. Korang tahu kan makanan zombie ialah manusia. Yup, hati-hati sebab mngkin dalam kalangan korang ada zombie jugak. Zombie neyh memang suka berbaik-baik dengan orang. Penyamaran yang sempurna. Yelah, nak jadikan juadah lepas tu. Bila dah berjaya buat baik, haaaa dia makan lar victim tadi. Kesian-kesian. #Ku berjaya dijadikan mangsa tapi nasib baik ku sempat lari.

Ku rasa yang jelah ku nak kongsikan kesakitan kehatian ku sebab ku malas nak cerita kat orang so ku tulis. Hehe, so ku tak nyusahkan korang kan (;

Nota kaki; Alahai, malasnya ku nak balik kolej .

Monday, December 26, 2011

kehidupan dirumah .

Salam .

Everyone ! Meet Amaimon. My new  prince.

Happy holidays, guy !

Ku tengah cuti sekarang neyh !! =__________="
Ku tahu ramai yang jeles terhadap kecutian ku sekarang neyh. Al-Maklumlah, kebanyakkan kawan-kawanku lepasan matrikulasi sedang menjalani study week. Macam best buddy ku seorang neyh, study week kat rumah kot. Ku tak tahulah, study week ke week not to study.

Apa pon, ku doakan dia berjaya dalam peperiksaan dia pada 6 Jan 2012 nanty *yay, banyak masa lagi kot. So, hang boleh lepak3 ngan ku.

Ku tak tahu nak cerita apa sebab kat rumah banyak sangat masa terluang sampaikan ku tak nak buat apa-apa. Jadi masa ku banyak dihabiskan dengan buat adek bongsu ku menanges, peluk-cium Ibu ku sampai kena katok pala ngan Ibu dan download anime.

Sembang pasal download neyh, sebenarnya buat ku sakit hati. Sebab apa tau? Sebab broadband ku punya lah lembab. Bayngkan nak download tak sampai 60 MB pon sampai 2 ke 3 hari ka. Ada satu kali tu ku try download, dia ambek masa sampai 11 hari tapi paling tak tahan yang petang tadi punya, 28 hari kot. Nasib badan ! Kesudahannya, ku tak download pon. Tunggu balik KL nanty lah jawabnya.

Ku tak tahu masalah neyh berpunca dari mana sebab yelah, ku dah bayar broadband ku, sebelum neyh ku nak download anime, biasa ja. Paling lama pon 2 jam tapi sekarang paling sekejap pon 5 jam. Adoi! Memang panas neyh . Membara-bara. So, maybe ku nak buat bayaran lagi sekali dan lihat hasilnya nanty.

Nota kaki ; Tadi baru ku nak bergembira sebab tetiba speed internet sampai Megabytes tapi rupanya tak sampai 1 minit pon. Hampeh betul !

Thursday, December 1, 2011

mahu pulang .

Salam .

Hello kengkawan .

Warrrggghhh !!! Ku nak balik rumah. Rindu sama Ibu dan Abah. Huhu, ku tahu bunyinya cam anak manja tapi ku nak balik sebab kat sini tak buat apa pon. Bohsan, nak ja ku lari malam neyh tapi disebabkan oleh pakcik-pakcikku tak dapat hantar ke Pudu Sental maka kena tunggu esok. Sedih.

Tapi tak apa, demi untuk pulang ku sanggup tunggu. Actually tadi ku nak gerak sendiri ja g Pudu Sentral 2 tapi bila lihat balik jumlah bag dan keadaan badan ku yang dah tentu tak larat angkat. Ku senyum ja dan kata, "Esok pon esoklah."

Dengan itu, ku balik esok. Tiket memang esok tapi ku nak balik awal sebenarnya sebab ku ngat result keluar Jumaat tapi rupanya Jumaat lepas bukan Jumaat neyh . =___________="


Nota kaki; huhu, ku rindu sama ibu bapa ku ;(

Wednesday, November 30, 2011

Wiw is coming back .

Salam .

Hello dear .

Today I wanted to announce that my super-cooler lappy is coming back to me. Heheheh

So happy !!!!!!!!!

Wednesday, November 23, 2011

Wiw going to be okay .

Salam .

Hello dear Haters .

Korang tahu tak ... Okay mungkin korang dah tahu yang lappy (Wiw) ku rosak. Uhhhh, bukan rosak cuma cip motherboard dia melted. Korang boleh baca entry below.

Ku sedih tapi dah gembira =____="

Sebab tadi ku dah bawa Wiw ke "doktor pakar" di Low Yat. Selepas berpusing-pusingan di sana akhirnya berjaya jumpa seorang "doktor pakar" yang agak boleh dipercayai. Alhamdullilah. Dalam minggu depan ku boleh ambil Wiw dengan bayaran RM 320. Nampak tak, nampak tak harga dia. That's separuh dari elaun ku. Kesian kan kat ku ;(

Tapi tidak mengapa. Demi Wiw dan edit-mengedit, ku sanggup. Huhu, tolonglah kagumi kesungguhan ku. Oh yay, ku nak ucapkan terima kasih kepada roommate ku sebab "benarkan" dengan paksaan ku meminjamkan lappynya. Hanisah Atirah 

Nota kaki; dengan ini saya berjanji akan menjaga barang-barang elektronik mahupun non-electronics saya dengan sebaik-baiknya.

Thursday, November 17, 2011

freedom

Salam.
everytime i wanna do when Wiw suddenly shut down .

Hello dear.

Akhirnya. Ya, akhirnya. Exam Sumatif ku dah berakhir pada 1030 16 Nov 2011. Ku sangat terharu. Ya, terharu sebab exam dah abeh.

Okay tapi ku tak lah sehappy orang lain dan tengah bebal gila bangang sekarang sebab lappy ku buat hal. From now on I will call him, Wiw. Sebab ku suka bagi nama kat alat-alat elektronik ku. For example my MP3, I called her strawberry.

Sebab sepanjang exam ku on lappy, maka motherboard Wiw dah overheated dan cip NVIDIA melted. Setiap kali on, Wiw akan shut down sendiri sampai berpuluh kali baru boleh. Sekarang dah tak boleh on kot ! So, jalan penyelesaian ialah betulkan yang memakan belanja RM 300 ++. Dan sekarang ku terfikir nak keluarkan duit simpanan ku dan jual 2 handphone ku. Nampak tak kesungguhan ku kat situ.

Nota kaki; Sebarang kerja yang ku nak buat tertangguh. Sony Vegas, CS5 and Words. Wait yeah !!

Monday, November 7, 2011

sumatif .

Salam .

Hello dear .

Yeah it's me. Selepas suda lama ku tak mengupdate at last ku kembali. Actually ku takda idea nak tulis a.k.a merepek apa kat sini .

Okay, stop with that. Esok ku ada sumatif. It's means our final sem exam. Just ku mengharapkan agar ku lulus sebab ku study macam orang yg nak lulus ja. Bukan nak 4 flat yekkkkk~ Optimist kan ku .

Tolonglah berbangga sebab yelah, kalu dapat 4 flat sebab tak study ku nak makannnnnn coklat bebanyak. Sebagai penghargaan kepada diri sendiri.

Wish me ehhhhh <3

Nota kaki; Selamat Hari Raya Haji . Seronok beraya di my hometown, Johor ;)

Sunday, October 23, 2011

between can't, won't and didn't.

Salam.

Hello.

I'm in bad mood. Very bad that i wanted to kick some as*. Thanks for spoiling my mood you scumbag.
And didn't i told you, once? nope, i told you every-single-time. THAT I HATE TO PLAY-APART-WITH-YOUR-STUPID-SCUM-AWFUL-GAMES.


Can't you see.
Or you won't ever think bout it.
Maybe you didn't realize.

I think that i should change my behavior. Good gurl ---> Annoying gurl. I did that a lot around the people  especially who i close to but, heh, for God sake. You too blind to see it. You betrayed me. Felt someone stabbed my heart.

Dahlar, i don't care lah. Damn, engkau memang dah buat ku rasa marah. Sakit hati. Meluat. Kita tengok bila masa yang kau dapat buat ku hilang perasaan neyh.


Nota kaki; huhu, ku tak reti pujuk orang ;(